Jelen szerződés, Általános Szerződési Feltételek (későbbiekben ÁSZF) határozatlan időre szól. A vállalkozó fenntartja jelen ÁSZF tartalmának egyoldalú módosítását, illetve a vásárlások tekintetében új vagy további feltételeket állapítson meg. A vállalkozó az árváltozás és az ÁSZF megváltoztatásának jogát is fenntartja. Az esetleges változások hatálya a Webáruházban való feltüntetéstől számítva lépnek életbe. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá a Megrendelővel/Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alább feltüntetett elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. A Webáruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Webáruház felületein elérhető további információk tartalmazzák.
Szolgáltatói adatok
Név: Lux You Kft.
Székhely: 1073 Budapest, Erzsébet Körút 53.
Levelezési cím: 1073 Budapest, Erzsébet Körút 53.
Nyilvántartásba vevő hatóság:
Nyilvántartási szám: 01-09-997342
Adószám: 24241359-2-42
Képviselő: Nagy Teodóra
Telefon: +36209494902
E-mail: info@cozycat.hu
Honlap: https://cozycat.hu
Bankszámlaszám: 10700378-73337654-51100005
Számlavezető pénzintézet: Cib Bank
Tárhelyszolgáltató neve: Inclust Systems Kft
Tárhelyszolgáltató székhely: 1054, Budapest, Honvéd utca 8., 1/2.
Tárhelyszolgáltató adószám: 14492327-2-41
Tárhelyszolgáltató cégjegyzékszám: 01-09-906246
Tárhelyszolgáltató weboldal: inclust.com
Tárhelyszolgáltató e-mail cím: support@inclust.com
RENDELÉSI INFORMÁCIÓK
REGISZTRÁCIÓ
A webshopban történő regisztráció bármikor/bárki számára elérhető, de nem feltétele vásárlásnak. Ha regisztrálni kíván, akkor a következő adatokat kell megadnia.
- Név,
- Email cím,
- Jelszó.
- Telefonszám,
- Szállítási cím,
- Számlázási cím (ha eltér a szállítás címtől)
Regisztrációt követően azonnal elkészül a Felhasználó személyes profilja, melynek sikeres létrejöttéről a Vállalkozó értesítőt küld a megadott e-mail címre.
A Megrendelő a regisztráció során megadott adatait bármikor módosíthatja. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Megrendelő a felelős. Ha a Megrendelő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájutott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát. Ezen harmadik személy jelszó használattal való visszaélése esetén, pedig köteles értesíteni a Vállalkozót. A Megrendelő vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok teljeskörűek, időszerűek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
A Megrendelő személyes fiókjának törlését az info@cozycat.huemail címre küldött elektronikus levélben kérvényezheti. Az üzenet beérkezését követő a Vállalkozó 2 munkanapon belül gondoskodik a regisztráció törléséről, ennek megtörténtéről visszaigazolást küld a Megrendelő által megadott e-mail címre.
A Megrendelt termékek kiszállítása kizárólag Magyarország területén lehetséges, ezért csak magyarországi szállítási cím adható meg.
Megrendelés menete
A termékoldalon válassza ki a megrendelni kívánt terméket. A kosár ikonra kattintva helyezze a kosárba. Ezt követően a kosár tartalma automatikusan megjelenik. Ha további termékeket szeretne megrendelni, akkor kattintson a ,Vásárlás folytatása’ gombra, ekkor a rendszer visszairányítja a termék oldalra, ahol további termékeket tud kiválasztani és berakni a kosárba a fent leírt módon. A ,Vásárlás folytatása’ során a kosár tartalma nem veszik el. A megrendelendő termék darabszámát a kosárban és a termékoldalon is tudja módosítani. Amennyiben törölni szeretne egy - már a kosárba helyezett - terméket az ,X’ gombra kattintva teheti meg. Ha befejezte a termékek válogatását, akkor a ,Tovább’ vagy a ,Tovább a megrendeléshez’ gombra kattintva tudja megadni a rendeléshez szükséges adatokat. Szállítási és számlázási adatok megadása után válassza ki a megfelelő fizetési és szállítási módot. Ha mindent rendben talál és elfogadta a felhasználási feltételeket (ÁSZF) illetve az Adatkezelési Tájékoztatót – az erre szolgáló jelölőnégyzet kipipálásával, akkor a ,Rendelés véglegesítése’ gombra kattintva tudja elküldeni a vállalkozó részére a megrendelését.
A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrált felhasználóként vásárol, úgy a legközelebbi megrendelés elküldésekor már nem szükséges újra megadni adatait.
Bankkártyás fizetés választása esetén a vásárló átirányításra kerül a BARION honlapjára.
A "Fizetés Barionnal" gombra adhatja le megrendelését a kiválasztott termékre/termékekre ("Rendeléstörténet") ez a vállalkozás felé továbbításra kerül. A megrendelésről a vásárló visszaigazolást kap az általa megadott email címre. Ebben a rendelést át tudja tekinteni, illetve regisztráció esetén a vásárlói profilban is meg lehet tekinteni a 'Rendeléstörténet' menüpontban.
A Megrendelő köteles a megrendelés során ellenőrizni az általa megadott adatok helyességét.
A Megrendelő felelősséggel tartozik az általa megadott adatok valódiságáért. A Megrendelő által megadott szállítási, számlázási, termék és vagy mennyiségi adatok pontatlanságából eredő esetleges hátrányokért, károkért a vállalkozó nem vállalja a felelősséget.
A Megrendelést a vállalkozó kizárólag abban az esetben tudja elfogadni, feldolgozni, illetve regisztrálni, ha a Megrendelő vendégként történő vásárlás vagy a regisztráció során, a weboldalon található, kötelezően kitöltendőként megadott rovatokat hiánytalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, zavarokért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai, adatátviteli problémákért a Vállalkozó nem vállal felelősséget.
A SZERZŐDÉS JELLEMZŐI, LÉTREJÖTTE
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződésre Magyarország joga irányadó.
A megrendelés elküldésekor a Vállalkozó visszaigazoló e-mailt küld a Megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre, amellyel elfogadja a megrendelést. Ez tartalmazza a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat, illetve a megrendelés számát.
A megrendelés vállalkozó által történő elfogadása következményeként közötte és a vállalkozó között „szerződés” jön létre a megrendelt termékek vonatkozásában a megrendelést leadó Megrendelő/Vásárló és a megrendelt terméket értékesítő Vállalkozó között. A szerződés értelmében a Vállalkozó eladja a megrendelt termékeket a Megrendelőnek, valamint azok elszállításáról is gondoskodik a Megrendelő által megjelölt szállítási címre, a Megrendelő pedig köteles a megrendelt termékeket átvenni és a vételárat megfizetni, kivéve banki utalásos fizetés esetén, ha a vételár megfizetése a szerződés létrejöttét megelőzően megtörtént.
A Megrendelő a webáruház használatával, megrendelésének leadásával, illetve a regisztrációval elfogadja, tudomásul veszi és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket.
A webáruházon keresztül, elektronikus úton megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Vállalkozó nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető a Felhasználó/Megrendelő számára.
TERMÉK LEÍRÁSA, ELADÁSI ÁRA, HIBÁS ÁR, TERMÉK ELÉRHETŐSÉGE, FIZETÉS, SZÁLLÍTÁS
Termék leírása
A Webáruházban megjelenített termékek kizárólag online, házhoz vagy átvételi pontra történő kiszállítással rendelhetők meg. A termékek adatlapján megjelenített képek színükben, méretükben, textúrájukban eltérhetnek a valóságostól, egyes esetekben illusztrációként szerepelnek, ilyen és más szövegbeni eltérésekért nem vállalunk felelősséget.
A vállalkozó – Lux You Kft. - a Webáruházban szerepelteti aktuális termékeit, amelyek mellett a Webáruházban a vállalkozó feltünteti a termék alapvető tulajdonságait (anyag, szín, textúra, amik a termék külső és belső felépítésére vonatkoznak) illetve egyedi kódszámát.
Termékek eladási ára
A webáruházban feltüntetett termékek eladási ára magyar forintban (Ft) értendők. A Vállalkozó alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így az áraknak ÁFA tartalma nincs. Az árak tájékoztató jellegűek és nem tartalmazzák az esetleges kiszállítási és egyéb kezelési költségeket. A Vállalkozó az árváltoztatás lehetőségének jogát fenntartja.Az árváltoztatás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg válik hatályossá. Az árváltoztatás nem befolyásolja a hatályba lépést megelőzően megrendelt termékek árát.
Hibás ár
Amennyiben a termékoldalon hibás ár kerül feltüntetésre a Vállalkozó minden odafigyelése ellenére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, így például a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft-os vagy 1 Ft-os árra, akkor a Vállalkozó nem köteles a terméket hibás áron szállítani. Ekkor jogosult felajánlani a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő/Vásárló elállhat vásárlási szándékától vagy megvásárolhatja a terméket.
A termék elérhetősége
Ha a termék mellett a “Raktáron” státusz szerepel, a termék van készleten, a Vásárló a terméket meg tudja rendelni. A várható szállítási idő 2-4 munkanap.
Ha a termék “Rendelhető” státuszban szerepel, úgy a Vásárló a terméket meg tudja rendelni, de hosszabb szállítási időtartamra kell számítani, amiről a Vállalkozó alábbi elérhetőségein tud érdeklődni. Egyedi/névreszóló termékek esetében 8-10 munkanap a várható szállítási idő. Egyéb ’Rendelhető’ státuszban lévő terméknél, akár 60 nap is lehet.
A Vállalkozó törekszik a szállítási határidő betartására, azonban nem vállal felelősséget azért, ha a fenti szokásos szállítási idő rajta kívül álló okok miatt (pl. beszállító késedelme) nem tartható. Az esetleges szállítási késedelemről a Vállalkozó értesíti a Megrendelőt a regisztráció során megadott email címen.
FIZETÉS
A megrendelt termékek vételárát és az esetleges felmerülő járulékos költségeket (amelyek minden esetben feltüntetésre kerülnek a megrendeléskor) a Vásárló választása szerint bankkártyás fizetéssel, előzetes banki utalással vagy utánvéttel tudja kiegyenlíteni.
Bankkártyás fizetés:
A webáruház részére a BARION biztosítja a kártyaelfogadás lehetőséget a biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Lux You Kft.. és a BARION között létrejött megállapodás értelmében a BARION banki tranzakció-végrehajtáshoz szükséges kommunikációs, tranzakció-vezérlő, visszajelző felületet biztosít Lux You Kft. részére. A bankkártyás fizetés lebonyolítása banki szolgáltatás, amelyet a BARION biztosít a vásárló számára, így a fizetés a BARIONon keresztül intéződik. A rendszer biztonságát a közvetlen banki kapcsolat garantálja. A bankkártyás fizetési mód választását követően a rendszer automatikusan átirányítja a vásárlót a bank saját rendszerébe, annak oldalára, ahol a fizetésre használt kártyaadatai és egyéb adatai hibárlan megadásávalteljesítheti a fizetést, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a webáruház oldalán. Lux You Kft. a vásárló kártya-, illetve mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet. A BARION honlapján történő bankkártyás fizetésre a BARION saját általános szerződéses feltételi és adatvédelmi szabályzata az irányadó, amelyeket a vásárló a bankkártyás fizetés honlapon történő választásával elfogad. A vásárló tudomásul veszi, hogy a vállalkozó nem felelős semmilyen olyan kárért vagy visszaélésért, amely a bankkártyával történő fizetés során vagy következtében keletkezik.
A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatok megadása szükséges:
- kártyaszám (A kártya előlapján dombornyomással szereplő, 13-19 jegyű szám)
- lejárati dátum (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám.)
- érvényesítési kód (A kártya hátlapján az aláírási panelen található számsor utolsó három jegye (CVV2 vagyCVC2) amennyiben a vásárló kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt üresen kell hagyni)
Kártyán szereplő név
Kibocsátó bank neve
A webáruházban a vásárló az alábbi kártyatípusokkal fizethet:
- MasterCard (dombornyomott)
- Visa (dombornyomott)
- American Express (dombornyomott)
- Electron (nem dombornyomott) Ezen kártya esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Electron kártyát a kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, a vásárló fizethet kártyával a webáruházban. Pontos információt erre vonatkozóan a kártyát kibocsátó bank tud adni.
- Maestro - A BARION internetes fizetőfelületén bármely bank által kibocsátott Maestro kártya elfogadható. Az elfogadás feltétele, hogy a kártyát kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát.
Az internetes kártyaelfogadás biztonságának további növelése érdekében a BARION bevezette a Verified by Visa/MasterCard Secure Code (vbV/MSC) szolgáltatást. A szolgáltatás lényege, hogy a kártyabirtokos részére a fizetésre használt kártyát kibocsátó bank megad valamilyen plusz azonosítási lehetőséget, amely a tranzakció során ellenőrzésre kerül, és egyértelműen azonosítja a kártya használó személyt. Amennyiben a vásárló kártyáját kibocsátó banknál nem elérhető a VbV/MSC szolgáltatás, vagy azt a vásárló nem igényelte, a fizetési folyamat nem változik. A webáruház átirányítja Önt a BARION oldalára, ahol megadja kártyájának adatait (kártyaszám, lájárati dátum, érvényesítési kód, kibocsátó bank neve, kártyán szereplő név), és megtörténik a megrendelt termékek ellenértékének kiegyenlítése. Amennyiben a vásárló rendelkezik a VbV/MSC szolgáltatással, és a vásárló ezt igénybe veszi, a fizetési tranzakció folyamat megváltozik. A vásárló kártyája adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód) továbbra is a BARION fizetőfelületén kell megadnia. Ezt követően azonban a BARION automatikusan átirányítja a vásárlót a kártyáját kibocsátó bank megfelelő oldalára, ahol végre kell hajtania az azonosítási eljárást. A sikeres azonosítást követően a fizetési tranzakció folytatódik, a vásárló értesítést kap a tranzakció sikerességéről, és visszairányításra kerül a webáruház felületére. Amennyiben az azonosítást nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.
Banki utalás:
A Megrendelést követő e-mailben a Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt/Vásárlót az utalás teljesítéséhez szükséges adatokról (bankszámlaszám, közleményben feltüntetendő adatok stb.)
Utánvét:
Házhozszállítás esetén választható fizetési mód. Ekkor a Megrendelő készpénzben vagy bankkártyás fizetéssel tud fizetni a FoxPost futárnak a csomag kézbesítésekor. Utánvétes fizetési módnál a vállalkozó/eladó kezelési költséget számíthat fel, ami bele van építve a kiszállítási díjba, amelyről a megrendelés leadása során, a weboldalon tájékoztatja a megrendelőt.
SZÁLLÍTÁS
A Vállalkozó a megrendelt termékeket a FoxPost Zrt. (Cégjegyzékszám: 10–10-020309 – Egri Törvényszék Cégbírósága Adószám: 25034644-2-10 Székhely: Magyarország, 3300 Eger, Pacsirta utca 35/A Telephely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14. Üzleti tevékenység helye: Magyarország Telefon: +36 1 999 0369 E-mail: info@foxpost.hu„Szállító”) közreműködésével szállítja el a Vásárló által megadott szállítási címre, (4000 Ft díj felszámítása mellett + 1000Ft kezelési díj utánvét esetében) vagy előre a megrendelő által kiválasztott csomagpontra. (1200Ft díj felszámítása mellett)
A kiszállításra a megrendelés elfogadását követő legfeljebb 10 munkanapon belül kerül sor, a kiszállítást megelőzően a Vállalkozó értesítést küld a Megrendelőnek a várható kézbesítés időpontjáról a vásárló által megadott email címre vagy telefonon tájékoztatja. A Megrendelő felelőssége gondoskodni arról, hogy az e-mailben vagy telefonon közölt időszakban a csomag átvételét biztosítsa. A megrendelés e-mailen megjelölt kiszállítását megelőző 24 órán belül a vásárló jogosult és köteles visszajelezni a Szállítónak, ha a szállítás időpontja nem megfelelő számára és egy új szállítási időpontban megegyezni. Ennek elmulasztásából származó kárért a Vállalkozó felelősséget nem vállal. A Szállító a küldemény kézbesítését csak egy alkalommal kísérli meg!
A Megrendelő/Vásárló köteles a kiszállítás időpontjában a szállítmányt tételesen ellenőrizni, mennyiségileg átvenni, és hiánytalan teljesítés esetén az átvételt aláírásával elismerni. Ezt követően mennyiségi hiányosságokra vonatkozó reklamációkat a Vállalkozónak nem áll módjában elfogadni.
Csomagátvétel
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagoláson észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Vállalkozónak nem áll módjában elfogadni. A csomagnak a kiszállítást végző személytől való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a csomag mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik. Ezt követően a Megrendelő kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Vállalkozónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.
Amennyiben a kézbesítés során sértetlenül veszi át a csomagot a futártól, de a csomag felbontása után sérült, hibás vagy nem a Megrendelő által megrendelt terméket találja a csomagban, akkor az átvételt követő 24 órán belül írásban, képekkel igazolva kell értesíteni a Vállalkozót. Amennyiben elmulasztja ellenőrizni az átvett csomag tartalmát vagy ellenőrzi azt, de elmulasztja a hibás teljesítésről írásban értesíteni a Vállalkozót úgy a bekövetkezett károkért a Vállalkozót nem terheli felelősség.
Kiszállítás csomagautomatába
Csomagautomatába kért kiszállítás esetén a Vállalkozó a csomagot FoxPost automata csomagátvételi pontokra szállítja ki. A kiszállítást követően a Megrendelő értesítést kap e-mailen és/vagy SMS-en, amelyet követően Foxpost automatában 3 napon belül átvehető a csomag.
Szállítási költség: (Magyarország területén egységesen)
FoxPost csomagpontra szállítás esetén: 1200 Ft
FoxPost házhozszállítás esetén: 4500 Ft
(Utánvét esetén a házhozszállítási díjon felül kezelési költséget számolunk fel. Erről bővebben a ’Fizetési Utánvéttel’ résznél tudsz tájékozódni.)
KEDVEZMÉNYEK, KUPONOK FELHASZNÁLÁSA
A https://cozycat.hu oldalon vagy más online vagy offline felületen megjelenő, de a https://cozycat.hu oldalra vonatkozó hirdetésben feltüntetett kedvezmények, kuponok nem összevonhatók és készpénzre nem válthatók. Minden vásárlás során csak egy féle kedvezmény érvényesíthető. Azokat a megrendeléseket, ahol bizonyíthatóan (név, lakcím és telefonszám alapján) ugyanazon vásárló több rendelésben különböző email címmel regisztrálva próbálja a kedvezmény érvényesíteni, a Vállalkozó megtagadhatja a kiszolgálást.
ELÁLLÁSI JOG
Az a természetes személy vásárló minősül fogyasztónak, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el.Árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Vásárló, amennyiben fogyasztónak minősül, jogosult a megvásárolt terméknek a Vásárló vagy az általa megjelölt személy általi átvételének napjától számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállni a termék vásárlására vonatkozó szerződéstől. Több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, a tizennégy napos határidő az utoljára szolgáltatott terméknek az átvételétől kezdődik. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A fogyasztó vásárló az indoklás nélküli elállási jogát a szerződés megkötés napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Az elállási jog nyilatkozat-minta alkalmazásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolható, akár írásban, postai úton (1073 Budapest Erzsébet Körút 53 3. emelet 6/b), akár e-mailen (info@cozycat.hu) vagy telefonon (+36209494902). Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó vásárló a nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. Az elállási jogot érvényesítő nyilatkozat a weboldalon elérhető és letölthető.
Elállás esetén a Vállalkozó köteles a Megrendelő/Vásárló által ellenszolgáltatásként kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított követő 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal egyezően – az utalás indító bankszámlára történő utalással vagy postai kifizetési utalvány révén, kamatmentesen. A visszatérítés vonatkozik a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségekre is, de ha a Megrendelő/Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választotta, a Vállalkozó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. A Vállalkozó mindaddig visszatarthatja a visszatérítendő összeget, amíg a Megrendelő/Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A Megrendelő/Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket sérülésmentesen, üzemképes, teljesen ép állapotban, valamennyi tartozékával legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni a Vállalkozó címére. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Megrendelő/Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A Vállalkozó követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. A Megrendelő/Vásárló felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért. Amennyiben a Megrendelő/Vásárló eláll a vásárlástól, a visszaküldés költsége a Megrendelőt/Vásárlót terheli.
Fogyasztó Vásárlót nem illeti meg az elállási jog az olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. állateledel, táplálék-kiegészítők, kozmetikai termékek, gyógyászati és patika köteles termékek). Az ilyen termékek visszavétele a Vállalkozótól nem várható el akkor, ha a Megrendelő/vásárló a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.
JÓTÁLLÁS
A Vállalkozó a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény által kötelezően előírt kellék-és termékszavatosságot (Ptk. 6:159. § és 6:168. §) vállalja, azzal, hogy a termékhez jótállás nem kapcsolódik.
A jótállás a hibás teljesítésért való helytállás jelenti. A jótállási kötelezettség teljesítése a Vállalkozót terheli. A vállalkozó hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, tehát a Vállalkozó a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért felel. Mentesül a Vállalkozó a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.
Ha a Megrendelő/fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Vállalkozó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
A kellékszavatosság a Vállalkozó felelőssége hibás teljesítés esetén. A Vállalkozó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, tehát a Vállalkozó a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért felel. A Megrendelő/Vásárló a vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A Megrendelő/Vásárló kellékszavatossági igényét a Vállalkozóval szemben érvényesítheti.
A Megrendelő/Vásárló – választása szerint- a következő kellékszavatossági igényekkel élhet. Kérhet javítást vagy cserét, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a vásárló a javítást vagy a cserét nem kérhette, vagy ha a Vállalkozó a javítást vagy a cserét nem vállalta, illetve e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozó költségére a Megrendelő/Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat, jelentéktelen hiba miatt azonban elállásnak nincsen helye. A Megrendelő/Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő/Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozó adott okot. A Megrendelő/Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl a vásárló a kellékszavatossági jogait azonban már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a vásárló kellékszavatossági igényének érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket a vállalkozótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Vállalkozó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Vállalkozó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Megrendelőnek/Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
TERMÉKSZAVATOSSÁG
Az a természetes személy vásárló minősül fogyasztónak, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el.Árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A termékszavatosság lényege, hogy a Vállalkozó által a fogyasztó Vásárlónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó vásárló követelheti a termék gyártójától, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, vagy aránytalan többletköltség nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A vásárolt termék hibája esetén a vásárló – választása szerint – a kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát a vásárló elveszti. A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. Termékszavatossági igényét a vásárló kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
PANASZKEZELÉS
A Vásárló a Webáruház működésével, megrendelésekkel és termékkel kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a vállalkozót.
Webáruház e-mai cím: info@cozycat.hu
Telefon: +36209494902
Levelezési cím: 1073 Budapest Erzsébet Körút 53 3.emelet 6/b
A szóbeli panaszt a vállalkozó azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek/Vásárlónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek/Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a hatályos jogszabályban meghatározott tartalmi elemeket.
A jegyzőkönyv alapján vagy az írásbeli panasz esetén a Vállalkozó annak beérkezését követően 30 napon belül írásban érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozó indokolni köteles. A Vállalkozó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Vállalkozó köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
JOGVITA RENDEZÉS
Fogyasztói jogvita esetén a vásárlónak lehetősége van a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez fordulni.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (a továbbiakban: kamara) mellett működő független testületek. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a törvényben rögzített tartalommal és határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében
A Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
A további békéltető testületek elérhetőségei jelen ÁSZF közzétételének időpontjában:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Elnök: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Elnök: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Elnök: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
EU-S ONLINE JOGVITA RENDEZÉSI PLATFORM
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozta az online vitarendezési platformot.
A Megrendelő/Vásárló az online vitarendezési platformon keresztül is kezdeményezheti online vásárlással kapcsolatos panaszának rendezését. Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
VEGYES RENDELKEZÉSEK
A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
A Webáruházban történő vásárlás feltételezi, hogy a Megrendelő/Vásárló birtokában van az Internet nyújtotta lehetőségeknek és azok korlátainak, melyeket tudomásul vesz és elfogad, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.
A Vállalkozó semmilyen módon nem felelős a rajta kívül álló folyamatokban előforduló, az alább felsorolt pontokban foglalt eseményekből bekövetkezett hibákért, s emiatt bekövetkezhető érdeksérelemért, bármilyen okból is következtek be:
- Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat
- Bármilyen, az internetes hálózatban előforduló hiba, ami megakadályozza az Webáruház akadálytalan működését, a kapcsolatfelvételt és a vásárlást.
- Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
- Bármely, papír, vagy elektronikus formában érkezett levél és bármilyen adat elvesztése.
- Bármely közreműködő szoftver nem megfelelő működése.
- Bármilyen program,- technikai hibából bekövetkezett esemény következményei.
- A vállalkozás nevének, tevékenységének illetéktelenek általi felhasználása, másolása, utánzása vagy harmadik személyek olyan tevékenysége, amely a vásárlók megkárosítására irányul (együttesen: Csalás)
Az Vállalkozó nem vonható felelősségre vis maior esetén vagy bármilyen olyan dologgal kapcsolatos eseményért, ami nem az irányítása alatt áll, s amire közvetlen ráhatása nincs. A Vállalkozó szabadon megváltoztathat bármilyen árat, határidőt, illetve távolíthat el bármely terméket, melyek mindenkor, a weboldalon történő megjelenítéskor életbe lépettnek tekintendők. Az Vállalkozó jogi úton érvényesíti érdekeit minden olyan személyekkel szemben, akik csalást követnek el vagy annak elkövetésével próbálkoznak. Az Vállalkozó nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására elkövetett csalás miatt. Abban az esetben, ha a Megrendelő/Vásárló bármilyen formában megsérti az ÁSZF-et, a Vállalkozó érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját, vásárlását.
A Megrendelő/Vásárló kijelenti, hogy az általa a megadott adatok a valóságnak megfelelnek. A Vállalkozó kizárja a helytelen vagy működésképtelen adatok vagy email cím megadásából, vagy a megváltozott adatok módosításának elmulasztásából eredő kárért való felelősségét, ugyanakkor az ezzel kapcsolatosan felmerülő kárának megtérítését követelheti a vásárlótól.
A HONLAP HASZNÁLATA
A Vállalkozó jogosult a felhasználó részére hírlevelet küldeni, amennyiben a Felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Vállalkozó nem köteles ellenőrizni, hogy a Felhasználó által a regisztrációkor illetőleg egyébként a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak, illetőleg helytállóak.
A Felhasználó hírlevél küldéséhez történő önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a vállalkozó a visszavonást követően a felhasználó részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli a felhasználó adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül. A leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén.
ALKALMAZANDÓ JOGSZABÁLYOK
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten nem rendezett kérdésekben az alábbi jogszabályok rendelkezései megfelelően alkalmazandóak:
– a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
− az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggı szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.);
− a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);
− a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;
− a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.)
− az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezı jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
− a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet.
− a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet
Az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi a Webáruház Adatvédelmi Tájékoztatója.
Cozy Cat cicaszitter szolgáltatás Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban az „ÁSZF”) Nagy Teodóra ev. (székhely: 1073 Budapest, Erzsébet Krt. 53..; adószám: 67990977-1-42; továbbiakban a „Vállalkozó”) és a Cozy Cat macskaszitter szolgáltatást (továbbiakban a „Szolgáltatás”) igénybe vevő ügyfél (továbbiakban a „Megrendelő”) jogait és kötelezettségeit, illetve a Szolgáltatás igénybe vételének feltételeit szabályozza (a Vállalkozó és a Megrendelő továbbiakban együttesen a „Felek”).
Bevezető rendelkezések
Jelen ÁSZF valamennyi, a Szolgáltatás igénybevételére irányuló egyedi szerződés (továbbiakban: „Megrendelés”) elválaszthatatlan részét képezi. A Szolgáltatás igénybevételére irányuló szerződés létrejöttének a feltétele jelen ÁSZF Megrendelő általi kifejezett elfogadása. Vállalkozó jogosult jelen ÁSZF-et belátása szerint, egyoldalúan módosítani azzal, hogy a mindenkor hatályos ÁSZF-et a www.cozycat.hu oldalon (továbbiakban a „Weboldal”) közzéteszi. Jelen ÁSZF 2020. március 1. napjától hatályos annak visszavonásáig, vagy módosításáig.
A Szolgáltatás tárgya
Az általad igénybe venni kívánt szolgáltatások pontos körét a Vállalkozó által visszaigazolt Megrendelésed határozza meg. A mindenkor elérhető szolgáltatások teljes és pontos leírása a Weboldal „Csomagjaink” menüpontja alatt található meg (https://cozycat.hu/hu/csomagjaink.29.phtml).
A Megrendelés menete
A Szolgáltatás megrendelése az alábbiak szerint történik: A Megrendelő a weboldal „Csomagjaink” menüpontja alatt, a kért adatok megadásával kitölti a kiválasztott csomag megrendelő űrlapját, amely tartalmazza a díjkalkulációt is, amit a megrendelés elküldésével egyidejűleg elfogad. A megrendelés elküldése gombra kattintva elküld a vállalkozó részére. A Vállalkozó ezt követően feldolgozza az abban foglaltakat - amennyiben kapacitása azt lehetővé teszi, és a Megrendelést vállalja - e-mailben küldi meg a Szolgáltatás megrendelésének visszaigazolását. Amennyiben Vállalkozó kapacitása nem teszi lehetővé a Megrendelés elfogadását, úgy erről szintén e-mailben értesíti a Megrendelőt. Felhívjuk figyelmedet, hogy a Megrendelés elküldésével a Vállalkozó és közted a Megrendelés – azaz a szerződés – még nem jön létre, ez csak akkor történik meg, ha azt a Vállalkozó részedre visszaigazolta. A Megrendelés visszaigazolását követően a Vállalkozó, illetve munkavállalói vagy megbízottjai (továbbiakban „Munkatársai”) és a Megrendelő személyesen, előre egyeztetett időpontban találkoznak a Megrendelő otthonában, mely során megismerkedtek egymással és a cicákkal, valamint megbeszélitek a Szolgáltatás ellátásához szükséges egyéb tudnivalókat és a kulcs átadásának időpontját és helyszínét. Amennyiben a Megrendelés visszaigazolását követően a Megrendelő nem teszi lehetővé a Vállalkozó, illetve Munkatársai számára, hogy a Szolgáltatás nyújtásához szükséges minden információt teljeskörűen megismerhessenek a Szolgáltatás nyújtásához megfelelő időben, úgy a Vállalkozó a Megrendeléstől jogosult a Megrendelőhöz intézett nyilatkozatával bármikor elállni a Szolgáltatás megkezdését megelőzően.
A Megrendelő jogai és kötelezettségei
A Megrendelő köteles a Szolgáltatás teljesítéséért járó díjat a Vállalkozó részére megfizetni. Megrendelő köteles pontos, határozott instrukciókat adni a Vállalkozó és Munkatársai részére, amely alapján a vállalt Szolgáltatást ők kötelesek elvégezni. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó és Munkatársai csak és kizárólag olyan módon látják el a macskákat, ahogyan azt Megrendelő meghatározta. A Megrendelő köteles a Szolgáltatás teljesítéséhez kapcsolódóan szükséges és rendelkezésére álló összes adatot és információt a Megrendelő űrlap kitöltésével, illetve a személyes találkozó során a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani. A Megrendelő köteles minden olyan háttérinformációt közölni a Vállalkozóval, vagy Munkatársaival, amely a Szolgáltatás elvégzéséhez szükséges (például, de nem kizárólag: macska előéletére, tulajdonságaira, személyiségére, esetleges betegségére, illetve agresszivitásra vonatkozó információk). Továbbá köteles megjelölni, hogy benti, kinti, vagy benti-kinti tartású macska gondozására kerüljön sor. A Megrendelő köteles biztosítani a Szolgáltatás ellátásához szükséges biztonsági intézkedéseket (például benti tartású macskák esetén zárható ablakok, erkélyajtók biztosítása, esetleg védőháló felszerelése), továbbá köteles biztosítani a macskák gondozásához szükséges egyéb feltételeket (különösen étel, víz, alom biztosítása), és azt, hogy a Vállalkozó vagy Munkatársai által történő Szolgáltatás nyújtása megfelelő higiéniai körülmények között történhessen. Felhívjuk figyelmedet, hogy a Vállalkozó a Szolgáltatás részeként nem biztosít ételt és almot a macskák részére, ezeket neked kell biztosítanod. A Megrendelő köteles egy (1) darab kulcsot biztosítani - ideális esetben 2 db kulcsot - a Vállalkozónak és Munkatársainak a Szolgáltatás elvégzéséhez és köteles megadni olyan harmadik személy elérhetőségét, aki a Szolgáltatás nyújtásának időszakában elérhető, és rendelkezik még egy (1) darab kulccsal, olyan nem várt esetekre, amikor valamilyen előre nem látható okból mégis szükségessé válik egy további kulcs igénybevétele. Megrendelő köteles megadni a macska állatorvosának nevét és címét arra az esetre, ha a Szolgáltatás nyújtásának ideje alatt állatorvosi segítség nyújtása válhat szükségessé. Megrendelő ennek megfelelően köteles biztosítani macskahordozót. Amennyiben állatorvosi segítségre van szükség, úgy az ebből felmerülő minden költséget (kezelés, gyógyszerek díja, taxiköltség stb.) a Megrendelő köteles a Vállalkozónak megtéríteni, valamint a Vállalkozónak és Munkatársainak az állatorvosi kezelés miatt felmerült többlet munkáját a Weboldalon található „Csomagjaink” menüpontban megjelölt óradíjak szerint haladéktalanul megfizetni. Továbbá felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Vállalkozó és Munkatársai nem állategészségügyi szakemberek, így a macska egészségi állapotát és az esetleges állatorvosi ellátás szükségességét csak saját tapasztalatuk és legjobb belátásuk szerint tudják megítélni, a macska egészségét és jólétét mindig elsődleges szempontként kezelve. Ezért a Vállalkozót nem terheli felelősség amiatt, hogy a macska esetleges – a Megrendelő által nem jelzett – egészségügyi problémáját a Szolgáltatás nyújtása során nem ismerik fel, illetve az állatorvosi ellátás költségét és a többletmunka díját a Megrendelő akkor is köteles a Vállalkozónak megtéríteni, ha utólag kiderül, hogy az állatorvosi ellátás nem lett volna szükséges. Amennyiben a Megrendelő a Megrendelő űrlapon ehhez hozzájárul, a Vállalkozó és Munkatársai által a macskáról készült kép- és hangfelvételeket időbeli és területi korlátozás nélkül felhasználhatja marketing céljaira. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a Megrendelőlapon személyes adatai marketing célú felhasználásához kifejezett hozzájárulását megadta, úgy személyes adatait Vállalkozó a továbbiakban felhasználja, és különböző marketing célú megkeresésekkel élhet Megrendelő felé. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás teljesítése során Vállalkozó és Munkatársai átlagosan 35-45 percet töltenek a megadott helyszínen. Ezen időszak alatt ellátják a Megrendelésben megjelölt feladatokat, azonban, ha a cica ebben az időszakban nem jelenik meg, úgy további várakozásra nincs lehetősége Vállalkozónak és Munkatársainak. A Vállalkozó feladatkörén kívül eső váratlan, előre nem látható vis maior esetekben – amennyiben a Szolgáltatást nyújtó hosszabb helyszínen való tartózkodása szükséges – a Weboldalon található „Csomagjaink” menüpontban megjelölt többlet óradíj a Megrendelőt terheli, és ezt haladéktalanul köteles Vállalkozónak a Díjon felül megfizetni. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy Vállalkozó és Munkatársai a személyes konzultáció során előre meghatározott napszakban 4 órás időintervallumban érkeznek a macskákhoz és teljesítik a vállalt Szolgáltatást. A Megrendelő köteles előzetesen tájékoztatni, és egyben a Vállalkozó és Munkatársai beleegyezését kérni felvétel rögzítéséhez, ha a lakásban, vagy a lakás környezetében térfigyelő kamera/webkamera működik. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Megrendelő űrlapon meghatározott személyes konzultációs és kulcsátadási időpontok a Vállalkozó általi visszaigazoló e-mail megküldését követően is módosításra kerülhetnek a Vállalkozó által, amennyiben az előre megadott időpontokban nem tud rendelkezésre állni. Megrendelő tudomásul veszi, hogy ha együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a szükséges információkat nem bocsájtja Vállalkozó rendelkezésére, továbbá ha nem biztosítja, vagy nem bocsájtja rendelkezésre a Szolgáltatás elvégzéséhez szükséges kulcsot/kulcsokat, vagy a technikai feltételeket a Szolgáltatás megkezdéséig/ vagy a megkezdést követően nem, vagy nem megfelelő módon - a jelen ÁSZF és a Megrendelőlap alapján vállaltak szerint - biztosítja, úgy Vállalkozó jogosult a Megrendeléstől bármikor elállni.
Vállalkozó jogai és kötelezettségei
A Vállalkozó köteles a Megrendelés szerint megjelölt Szolgáltatást legjobb szaktudása szerint, a Megrendelő által megjelölt utasítások alapján maradéktalanul elvégezni. A Vállalkozó jogosult a Szolgáltatás teljesítéséhez megbízottat/közreműködőt igénybe venni. A Vállalkozó jogosult a teljesített Szolgáltatás után őt megillető Díjra. A Vállalkozó a feladatok teljesítése során köteles a Megrendelővel egyeztetni és együttműködni. A Vállalkozó köteles a Megrendelő által megjelölt módon és úton fényképes riportot küldeni Megrendelő részére minden egyes alkalmat követően. A Vállalkozó köteles a Szolgáltatás nyújtásának időintervallumában rendelkezésre állni, és folyamatos kapcsolattartásra Megrendelővel. A Vállalkozó köteles a Megrendelőt haladéktalanul értesíteni, ha a Szolgáltatás nyújtása során valamilyen nem várt probléma, vagy új körülmény merül fel és utasítást kérni tőle a helyzet kezelésére. A Vállalkozó köteles haladéktalanul értesíteni Megrendelőt, amennyiben a Szolgáltatás teljesítése során olyan előre nem várható körülmény lép fel, amely miatt lehetetlenné válik a Szolgáltatás teljesítése.
Díjszabás
A Szolgáltatások mindenkori díja a weboldal „Csomagjaink” menüpontja alatt található, amely elválaszthatatlan részét képezi jelen ÁSZF-nek (https://cozycat.hu/hu/csomagjaink.29.phtml). Az egyedi megrendelésekre vonatkozó szolgáltatásidíjat a megrendelő űrlap kitöltésekor közli a Vállalkozó a Megrendelővel.
Pénzügyi rendelkezések, Szolgáltatás Megrendelő általi lemondása
A Vállalkozót a Szolgáltatás teljesítésért díjazás illeti meg. A Megrendelés tartalmazza a Megrendelő által fizetendő díj pontos mértékét. Vállalkozó a Szolgáltatás utolsó napját követő öt (5) napon belül számlát állít ki a Megrendelő által a Megrendelő űrlapon meghatározott névre, amely számla átvételével Megrendelő egyúttal Vállalkozó teljesítését is elismeri. A Díj megfizetése – a Megrendelő választás szerint – történhet készpénzes vagy banki átutalásos formában. A fizetési határideje készpénzes fizetés esetében a számla Megrendelő általi átvételekor azonnal, banki átutalás esetén a számla Megrendelő általi átvételét követőn két (2) banki napon belül, a Vállalkozó Cib Banknál vezetett, 10700378-73337654-51100005 számú bankszámlaszámra való utalással válik teljesítetté. Banki átutalás esetén kérjük a közleményben feltüntetni a Megrendelő, valamint a macska nevét és a kiállított számla sorszámát. Amennyiben Megrendelő az őt terhelő fizetési kötelezettséggel késedelembe esik, úgy a késedelembe esés napjától a tartozás kiegyenlítésének napjáig havi 10% mértékű késedelmi kamatot köteles fizetni Vállalkozó részére. A Szolgáltatás Megrendelő részéről történő lemondása a Megrendelés Vállalkozó általi visszaigazolását követően az alábbi feltételek szerint történhet: 7-4 nappal a Szolgáltatás teljesítésének megkezdése előtt a teljes Díj összegének 50%-a kifizetendő, 3-0 nappal vagy a Szolgáltatás teljesítésének megkezdése előtt a Díj teljes összege kifizetendő. Ebben az esetben a Vállalkozó a lemondást követően állítja ki számláját, amelyet Megrendelő banki átutalással köteles megfizetni.
Felelősségkorlátozás
A szándékosan okozott károk kivételével a Vállalkozó kizárja a felelősségét minden, a jelen szerződés megszegésével okozott, vagy annak következményeként bekövetkezett kárért. A Megrendelő a közte és a Vállalkozó közt létrejött szerződés megszegéséért a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) 6:142.§-a szerint felel.
Adatvédelmi rendelkezések
A Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával önkéntes és határozott hozzájárulását adja ahhoz, hogy az általa megadott személyes adatait, (így különösen vezetéknév, keresztnév, lakcím, telefonszám, e-mail cím, születés helye, ideje, számlázási cím, macska neve, macska és környezete képmása, a továbbiakban együttesen: „adatokat”) a Felek között létrejött Megrendelés, és az abból fakadó kötelezettségek valamint a Szolgáltatás teljesítése céljából az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben (továbbiakban az „Info törvény.”) valamint az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendeletében (GDPR) foglaltaknak megfelelően kezelje. Az adatok megtekintésére jogosultak: Nagy Teodóra ev.(székhely: 1073 Budapest, Erzsébet Körút 53.; adószám: 67990977-1-42), mint adatkezelő, valamint a Szolgáltatás nyújtása során általa igénybe vett közreműködők, megbízottak, illetve munkavállalók. Az adatkezelés időtartama a Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges idő, de legkésőbb a Szolgáltatás teljesítésétől számított öt (5) év. Megrendelő az adatai törlését, azok kezeléséről való tájékoztatást bármikor kérhet, a Vállalkozó székhelyére (1073 Budapest, Erzsébet Körút 53.) történő írásbeli nyilatkozat elküldésével és a közölt, Megrendelő beazonosítását lehetővé tévő adatai közlésével. A Vállalkozó mindenkor biztosítja az adatok helyesbítésének, törlésének lehetőségét, valamint eleget tesz az Info. törvényben meghatározott tájékoztatási és kioktatási kötelezettségének. Az adatok törlése, valamint a tájékoztatás, és helyesbítés kapcsán benyújtott igények kapcsán a Vállalkozó köteles a legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül a kérésnek eleget tenni, illetve a tájékoztatást írásban megadni. A tájékoztatását a Vállalkozó csak a jogszabályban meghatározott esetekben tagadhatja meg. A Vállalkozó sérelmes intézkedése ellen bírósági jogorvoslattal élhet, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat.
Vegyes rendelkezések
A Felek között létrejött szerződéses viszony a vállalt kötelezettségek mindkét Fél általi teljesítéséig tart. A köztük létrejött szerződést bármelyik Fél jogosult a másikhoz intézett írásbeli nyilatkozatával felmondani, amennyiben a másik Fél a szerződést súlyosan megszegi (rendkívüli felmondás). Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen (de nem kizárólagosan), ha: a Vállalkozó a Szolgáltatást nem, vagy csak jelentős késedelemmel teljesíti; a Vállalkozó a Szolgáltatást szakszerűtlenül, vagy alapos ok nélkül a Megrendelő utasításaival ellentétesen látja el; a Megrendelő nem tesz eleget díjfizetési kötelezettségének; a Vállalkozó ezirányú kérésére ellenére a Megrendelő nem ad a Vállalkozó részére utasítást. A Vállalkozó rendkívüli felmondása esetén a Felek a felmondás hatályának napjáig nyújtott Szolgáltatást kötelesek egymással elszámolni. Rendkívüli felmondás esetén a Vállalkozó fenntartja magának a jogot a szerződésszegésből eredő jogai érvényesítésére, ideértve a kárai megtérítésére való́ jogot is. Vállalkozó a rendkívüli felmondást
a Megrendelővel írásban, e-mailben közli. Nem minősül szerződésszegésnek, ha a Felek egyikének sem felróható okból (vis maior) a Felek bármelyike nem tudja teljesíteni a szerződésben foglalt kötelezettségeit. Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható́, és emberi erővel elháríthatatlan körülmények (pl.: háború́, földrengés, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény stb.), amelyek nem függnek a Felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott felet a szerződéses kötelezettségének teljesítésében. A Szolgáltatás teljesítése során a Vállalkozó és Munkatársai, valamint a Megrendelő tudomására jutott valamennyi információ, adat, know-how üzleti titkot képeznek. Vállalkozó és Munkatársai, Megrendelő által a rendelkezésükre bocsátott adatokat, dokumentumokat, információkat stb. a vele kötött szerződés keretein kívül nem használhatják fel, azokat Megrendelő érdekeit sértő vagy veszélyeztető módon nem kezelheti, harmadik fél számára semmilyen formában nem szolgáltathatja ki. A titoktartási kötelezettség megsértésének következményei Feleket időbeli korlátozás nélkül mindaddig terheli, amíg a titok jogszerűen nyilvánosságra nem kerül. Felek megállapodnak, hogy szerződésükre a magyar jog irányadó. Esetleges jogvitájukat a felek megkísérlik megállapodás útján rendezni, melynek sikertelensége esetén a jogvitájuk rendezésére a magyar bíróságok kizárólagos joghatóságában állapodnak meg. Jogvita esetén Megrendelő a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testületek székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címe a következő honlapon található meg: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579 Jogvita esetén továbbá online vitarendezési eljárás is kezdeményezhető az Európai Bizottság online vitarendezési platformján, melyet a következő címen érhetsz el: ec.europa.eu/consumers/odr.